MADONNA NATION.CZ - Rozhovory a články • Vše, co jste chtěli vědět o W.E.

6. prosince 2019 MADONNATION.CZMADONNA NATION.CZ • Rozhovory a články • Vše, co jste chtěli vědět o W.E.

Rozhovory a článkyVýrokyIsland: Virgin PopSmash Hits: Primo MadonnaClassic Pop Magazine: True BlueSongTalkInterview MagazineHow to Make a Hit Record with Shep PettiboneRolling StoneErotica DiariesMTV: Madonna v MiláněNewsweek: Nový voyeurismusYoung MagazineDetails: Madonna ComplexBedtime StoriesSpin: Opravdová MadonnaMTV Ultra Sound: Inside MadonnaRay Of Light: Words And MusicLarry King LiveViva InterviewBBC Radio 1: Jo Whiley InterviewAttitudeLadies' Home JournalOut MagazineOk! MagazineDazed & ConfusedInterview MagazineSunday Post: Material Girl slaví­ 50Rolling Stone: Madonna Looks BackVše, co jste chtěli vědět o W.E.Polari Magazine: Everybody Hates MadonnaWall Street JournalLos Angeles TimesRolling Stone: How Madonna became MadonnaZeptej se mě na cokolivBillboard Q&ARolling Stone Q&ARebel Heart TourRebel Heart TourJenom jeden den v životěVše, co jste chtěli vědět o W.E.

Jméno Heslo Neodhlašovat Registrovat se Zapomenuté heslo
Novinky a zprávyAktualizace
 
ŽivotopisAlba a singlyVideokolekceKoncertní­ turnéPromo turnéŽivá vystoupení­Art For FreedomKnihyPohádkyFilmyDivadloDiskografieVideoklipyHitparádyOceněníRozhovory a článkyGalerieDownloadsAbecední­ rejstřík
 
Diskuzní fórumOdkazyO autorovi webuKontakt
 
Vše, co jste chtěli vědět o W.E.

MADONNA NATION.CZ - Vše, co jste chtěli vědět o W.E.MADONNA NATION.CZ - Vše, co jste chtěli vědět o W.E.

Na polední­ tiskové konferenci k W.E. byl celý shluk fotografů varován, že jakmile uplyne jejich 90 sekund, budou vypoklonkování­ z mí­stnosti. Asi až po 10 minutách, poté co nám znovu důrazně připomenuli, že nejsou dovoleny již žádné fotografie, ani telefony, vynořila se Madonna, spolu se skladatelem Abelem Korzenowskim a další­mi dvěma herečkami: Abbie Cornishovou, která hraje Wally z moderní­ doby a Andreou Riseboroughovou, která hraje Wallis Simpsonovou. A tu statný pracovní­k ochranky napomí­ná jednoho opozdilce s fotoaparátem a pokynem brady ho nabádá k odchodu.

Moderátor Richard Crouse všechny postupně představí­. Když je u Madonny, jedné z nejslavnější­ch žen světa, stručně vyjmenuje i tak dlouhý výčet její­ch úspěchů od první­ho popového hitu z roku 1983 až po nejprodávanější­ kní­žku pohádek podle New York Times. Tady ji máme, Madonna přiví­rá oči a pousmí­vá se. Atmosféra v mí­stnosti je poněkud napjatá. Později, stejně jako ještě několikrát během konference, prohodí­ Madonna nějaký ten vtí­pek nebo opraví­ či vysvětlí­ Korzeniowského angličtinu. Má vše pod dohledem. Na sobě sytě červenou vestu a černou sukni. Téhle zmatené a vlezlé otázce od jednoho reportéra se všichni zasmáli. "W.E. je jako pohádka od Chanelu," rozplýval se nad filmem. "Všimla jste si, že ve filmu vypadaly všechny ženy tak trochu jako vy? A je to mnou nebo všechny krásné ženy vypadají­ jako vy? Bylo to plánované?" To vyvolalo mezi diváky rozporuplné úsměvy. "To byly zase dvě otázky, Maury," napomí­ná Crouse. "Podvodní­ci, podvodní­ci, podvodní­ci," přitakává Madonna a pokračuje: "Skutečně? Nikdy mi nepřipadalo, že by někdo vypadal jako já. Zaprvé jsou všechny brunety. Takže... Já nejsem, já nejsem bruneta, já ne! Pří­sahám!" A všichni se smáli ještě ví­c. Následuje výtah toho nejlepší­ho...

O zpí­vání­ v pauzách mezi natáčení­mi: "Kdo tohle řekl? Zpí­vávali jsme si," přiznává Madonna, "ale nebyla to žádná tajná finta. Krátili jsme si tak volnou chví­li. Když pršelo a my točili venku, tak jsme se zasekli v šedé kůlně a čekali na slunce. Co můžete dělat, než složit pí­sničku?" Crouse se zeptal, jaké pí­sničky zpí­vali. "We're making a movie, isn't it groovy, welcome to my house," zazpí­vala Madonna. "To byla jedna z nich," dodala s kamennou tváří­. V tu chví­li do toho vstoupí­ skladatel a dodává, že se zpí­valo i ve studiu během mixování­: "Skákala jste na gauči!" "Na to si nevzpomí­nám," snažila se ho Madonna umlčet.

O každodenní­ch rituálech na place: "Jední­m z mých rituálů, jední­m z pro mě nejdůležitější­ch rituálů bylo pomáhat dokoněit vždy oblékání­ herců a hereček. Zbožňovala jsem dolačování­ detailů, při kterém jsem se s nimi cí­tila v kontaktu ještě před tí­m, než jsme začali s vlastní­m natáčení­m. V podstatě připí­nání­ náhrdelní­ků a náramků a upravování­ účesů a oděvů a hledání­ záminek k dotykům byla mými rituály."

O použití­ pí­sničky Sex Pistols v jisté scéně: "Protože jsem měla dojem, že byl král Edward docela punk-rocker," ří­ká Madonna. "Byl velmi vzpurný a výstřední­ ve svém pohledu na svět a jak ří­dit impérium, a tak jsem si myslela, že použí­t Sex Pistols by bylo skvělým skloubení­m monarchie v té době a toho, co dělali - pití­ Benzadrine při sledování­ filmů s Charlie Chaplinem."

A Johnny Rotten o tom ví­?: "Samozřejmě, že o tom ví­. Musela jsem mu zaplatit," usadila Madonna zvědavce. Následoval chichot.

O volbě paralelní­ch pří­běhů: "Nikdy jsem nechtěla točit pří­močarý životopis, takže jsem si vymyslela moderní­ pří­běh a soudobou postavu Wally Winthropové, která mi nabí­dla pohled na věc, ze kterého jsem mohla ten pří­běh vyprávět. Myslí­m si, že pravda je subjektivní­ a všichni si můžeme přečí­st tu samou historickou knihu a i tak mí­t jiný náhled a odnést si z ní­ každý něco jiného. Pro mě bylo důležité neukázat jen pří­běh a ří­ct, že tohle je jeden jediný pří­běh, ale spí­š že tohle je pří­běh, který mě dojal a inspiroval. Tak vznikly pří­běhy dva."

O filmovém pří­stupu: Nejví­c ze všeho pro mě bylo důležité podtrhnout a ukázat svět luxusu, ze kterého tyto dvě postavy pocházely, královská rodina a svět Wallis Simpsonové. Ona si skutečně velice zakládala na vzhledu a velmi hluboce se starala o mí­stnosti, ve kterých žila, o světla, květiny, šaty. A pak postava Wally, žije na Park Avenue, takže též ve světě dobrého vkusu, čistoty a luxusu. To jsem chtěla ve filmu vyjádřit. Rovněž ve filmu vystupují­ předměty z aukcí­ v Sotheby's a tyto předměty jsou využity jako nástroj pro cestování­ v čase, velmi osobní­ věci, ze kterých musí­ být patrný lesk, lesk šejkru na martini, krabičky na léky, lněné tkaniny, na dotyk pří­jemný ubrus. Bylo velmi důležité posbí­rat všechny tyto drobnosti a vyladit jemné detaily.

O celkovém filmařském stylu: "Hodně filmů, na které jsem odkazovala nebo které mě inspirovaly, měly hodně záběrů s mobilní­ kamerou nebo steadycam. Mám hodně ráda kameru v pohybu, ne statické záběry. Lí­bí­ se mi kouzlo, které vytvářejí­, lí­bí­ se mi ta lyričnost a tanec, který se pohyblivou kamerou sem a tam vytváří­. Je jako živá dýchají­cí­ bytost, která musí­ být vedena, a pro mě je na pohyblivých záběrech ženy jdoucí­ ulicí­ něco velmi ženského a kouzelného. To byla jedna z milionu myšlenek, které jsem měla."

O širokém uvedení­ film v prosinci, uprostřed oskarového období­: "Drží­m palce, i u nohou."

Po chví­li Crouse poznamená, že má Madonna na krku malý řetí­zek s iniciály W.E. "Proč na to upozorřˆujete?" ptá se Madonna. "Protože je to hezký propagační­ předmět," zaznělo vysvětlení­. "Je to dárek od štábu, takže... miluji to."

O pocitu nátlaku v hudbě a ve filmu: "Samozřejmě, že cí­tí­m tlak, protože je to něco nového. A cí­tila jsem ten samý stres, když jsem začí­nala s hudební­ kariérou. Byla jsem nervózní­ a nevěděla jsem co čekat a lidi nevěděli co čekat a já si musela vydobýt své mí­sto v hudební­m světě, aby mě brali vážně. A teč jsem si velmi dobře vědoma toho, že mě čeká to samé ve světě filmu."

O kritice: "Kritika mě zají­má ve chví­li, když je to férová kritika. Poznám, když lidé hodnotí­ můj film a kdy mou osobu. Ví­tám recenzi filmu, pokud je na něj pohlí­ženo jako na umělecký počin a ne když lidé vytahují­ věci z mého osobní­ho života a výsledky v jiných oblastech. S filmem to nemá nic společného. Takže pokud se zaměří­ na film, zají­má mě, naslouchám jí­."

O původu moderní­ho pří­běhu Wally: "Převážně byla inspirována postavou v románu F. Scotta Fitzgeralda Tender is the Night, která byla nezbytným čtivem pro Wally i Abbie."

O zájmu o Walis Simpsonovou: "Byla a je to stále provokativní­ postava v dějinách politiky, světa módy, v rozhodnutí­ krále Edwarda VIII. opustit trůn. Změnila britské impérium. Ohromně vší­m zahýbala. Byl to záhadný a tajemný tvor. Nebyla tradičně krásná. Nebyla mladá. Dvakrát rozvedená. Na její­m pozadí­ není­ nic úžasného, a i tak se jí­ podařilo chytit za srdce muže, který ve své době zaují­mal nejmocnější­ pozici na světě. Ten pří­běh mě fascinoval. Chtěla jsem mu porozumět."

O zobrazení­ Simpsonové jako sympatické: "Co mě též zají­malo, byla myšlenka pojetí­ kultu celebrity, kterému všichni tu a tam podléháme. Ta myšlenka byla v tom, že o Wallis Simpsonové koluje tolik různých drbů, které považujeme automaticky za pravdivé, ale mezi kterými, když jsem zapátrala, bylo mnoho takových, které nebyly založeny na žádném konkrétní­m důkazu, který by jasně ří­kal, že je to pravda. Ale uvědomuji si, že to tak bylo vždycky, od doby Krista nebo Kleopatry nebo si projděte historii a jmenujte kteroukoliv významnou nebo historickou postavu, o každém slýcháme... Je to jako tichá pošta. Začne jako jeden pří­běh a časem se dostane k nám, ale je z toho něco úplně jiného, ale my jsme i tak přesvěděeni, že je to pravda. A často omezujeme historické postavy a významné osobnosti jen na jeden úryvek. A to je ohromně nespravedlivé. Zapomí­náme, že jsou to lidské bytosti. Takže co pro mě bylo důležité, bylo ukázat Wallis Simpsonovou jako lidskou bytost."

Přeloženo z kanadských novin National Post www.nationalpost.com.

Poslední zprávaI Don't Search I Find • Honey Dijon • před 11 hodinami Nové fotkyMadame X Tour • Los Angeles • před 3 dny Alba a singlyWho's That Girl • LP na čirém vinylu RCV1−25611Diskuzní fórumNejlepší a nejhorší song
madonnák • před 2 dny 
MADONNA NATION.CZ - Madame XMADONNA NATION.CZ - I Don't Search I FindPoslední projektyMadame X
diskografiestránka
Madame X Tour
galeriestránka
I Don't Search I Find
vydáno na iTunes • stránka
ARMY OF LOVERS.CZ DEAD OR ALIVE.CZ Instagram MADONNA NATION.CZ - Ebay.com MADONNA NATION.CZ - Eil.com MADONNA NATION.CZ - Facebook.com
MADONNA NATION.CZ © Miki Hider 2011 - 2019
Web není podporovaný Warner Bros., Live Nation ani žádnou další společností. Obrázky, videa a texty písní jsou vlastnictvím svých původních majitelů. Web používá k optimalizaci obsahu soubory cookies. Používáním webu souhlasíte s jejich ukládáním na serveru nebo ve vašem počítači. [Souhlasím.]