MADONNA NATION.CZ - Rozhovory a články • SongTalk

6. prosince 2019 MADONNATION.CZMADONNA NATION.CZ • Rozhovory a články • SongTalk

Rozhovory a článkyVýrokyIsland: Virgin PopSmash Hits: Primo MadonnaClassic Pop Magazine: True BlueSongTalkInterview MagazineHow to Make a Hit Record with Shep PettiboneRolling StoneErotica DiariesMTV: Madonna v MiláněNewsweek: Nový voyeurismusYoung MagazineDetails: Madonna ComplexBedtime StoriesSpin: Opravdová MadonnaMTV Ultra Sound: Inside MadonnaRay Of Light: Words And MusicLarry King LiveViva InterviewBBC Radio 1: Jo Whiley InterviewAttitudeLadies' Home JournalOut MagazineOk! MagazineDazed & ConfusedInterview MagazineSunday Post: Material Girl slaví­ 50Rolling Stone: Madonna Looks BackVše, co jste chtěli vědět o W.E.Polari Magazine: Everybody Hates MadonnaWall Street JournalLos Angeles TimesRolling Stone: How Madonna became MadonnaZeptej se mě na cokolivBillboard Q&ARolling Stone Q&ARebel Heart TourRebel Heart TourJenom jeden den v životěSongTalk

Jméno Heslo Neodhlašovat Registrovat se Zapomenuté heslo
Novinky a zprávyAktualizace
 
ŽivotopisAlba a singlyVideokolekceKoncertní­ turnéPromo turnéŽivá vystoupení­Art For FreedomKnihyPohádkyFilmyDivadloDiskografieVideoklipyHitparádyOceněníRozhovory a článkyGalerieDownloadsAbecední­ rejstřík
 
Diskuzní fórumOdkazyO autorovi webuKontakt
 
Music, myths and controversy

"Téhle představě se lidé brání," odpovídá na dotaz, proč není vnímána také jako autorka. Ale právě tuhle představu by u lidí ráda vytvořila, tu která ji přiměla vydat se ze středozápadu na Manhattan a v současnosti do domu vysoko v hollywoodských kopcích. V době našeho rozhovoru byla Madonna více než jen slavná, z hudebnice se stal mýtus; ačkoliv je stále naživu, je neodmyslitelnou součástí všeobecného povědomí, jako byli ve své době Marilyn Monroe, John Kennedy nebo třeba Beatles.

A není to náhoda. Ona moc dobře ví, že nestačí jen talent a charisma, aby vaše hvězda vystoupala nade všechny ostatní hvězdy panteonu; je třeba i kontroverze. "Lidé jako by spali," říká "a vy musíte udělat všechno proto, abyste je probudili." Jako že spáče probudila už hodněkrát, tančením před hořícími kříži a jevícími se stigmaty na rukou ve videoklipu Like A Prayer počínaje a vše roztavícím pohledem v Open Your Heart konče. Smilstvo už je neodmyslitelnou součástí každé její image od prvního vystoupení ve spodním prádle a krucifixy.

Jakmile začne jedna kontroverze mizet, přijde s novou. Přesně jako když začalo video Like A Prayer ztrácet svou schopnost šokovat, vydala klip k Express Yourself, ve kterém se ukázala nahá a s pouty. Čemu ale řada lidí stále nerozumí, je že pod touhle širokou paletou vzhledů a vypočítaných polemik je slušná autorka, která se velmi významně podílí na většině své tvorby - od prvních singlů jako Lucky Star, který napsala úplně sama, až k Like A Prayer, napsanému spolu s nebývale obdařeným Patrickem Leonardem. (Leonard a její dávný kamarád z Detroitu Stephen Bray jsou teď jejími hlavními spolupracovníky.)

Povídal jsem si s Madonnou během jednoho krásného losangeleského odpoledne, když měla zrovna přestávku v natáčení filmu Warrena Beattyho Dick Tracy. Oproti dotazům na její nedávno rozpadlé manželství vítá otázky ohledně psaní písniček a velmi zřetelně si pamatuje vyčerpání z té úplně první.

MADONNA NATION.CZ - Music, myths and controversyMADONNA NATION.CZ - Music, myths and controversyMADONNA NATION.CZ - Music, myths and controversy

Madonna: Už si nevzpomínám na jméno svojí úplně první písničky, ale na co si pamatuji velice dobře, je, jak jsem se cítila, když jsem ji psala. Prostě to ze mě nějak vyšlo, ani nevím jak. Jako by mě někdo ovládnul. Bylo to jako bych chtěla vyběhnout na ulici a křičet: "Napsala jsem písničku! Napsala jsem písničku! Dokázala jsem to!" Rozumíte, co chci říct? Byla jsem na sebe tak hrdá. (Směje se.) A po tomhle už tekly proudem. Vždycky jsem psala básničky ve volném verši a schovávala si různé deníky a tak, ale sladit je s hudbou - to bylo úplně o něčem jiném.

Songtalk: Kolik vám bylo let?

Madonna: Asi jednadvacet.

Songtalk: Je zajímavé se dovědět, že jste si tolik svých písniček napsala sama. Neřekl bych, že si lidé uvědomují, že jste také autorkou a všechno to ostatní, co také děláte...

Madonna: Chcete říct, že nechápou, že jsem textařka a coura zároveňˆ? Téhle představě se lidé brání. Co s tím nadělám? Ta informace je na obale desky. Pokud si to někdo nepřečte, můj problém to není. Nebudu na obaly lepit nálepky s nápisem "Poslouchejte! Ty písničky jsem napsala já!" Víte, lidi se vždycky zajímají jen o to, co chtějí.

Songtalk: Tohle album - Like A Prayer - se zdá býti tím nejupřímnějším albem, jaké jste kdy natočila. Souhlasíte?

Madonna: Nemyslím, že jsem se snažila ho o něco přisladit nebo přizpůsobit více chuti masového publika. Psala jsem, jak jsem to cítila.

Songtalk: A v minulosti jste něco přisladila?

Madonna: Není to tak, že bych si něco přisladila, volila jsem jenom psaní v jiném duchu. Tak je to se vším - jako s filmy - jsou otevřeně surové, děsivé filmy a pak jsou opravdu uhlazené, komerční filmy, a mně se líbí oba typy, pokud jsou dobře udělané.

Songtalk: Psala jste až dosud spíš o sobě nebo o smyšlené postavě?

Madonna: Něco vychází ze mě a něco je o vymyšlené postavě. Neustále vymýšlím scénáře, které skloubí něco, co znám, a něco, co si jen představuji. Ale je to vždy jen jedna ze stránek mé osobnosti, co ukazuji. Určitě mám tu uhlazenou a krásnou stránku, kterou velmi ráda lidem ukážu. Ale mám také odvrácenou stránku.

Songtalk: Je pro vás těžké odhalovat nitro svého já?

Madonna: Ne, není. Už jsem napsala hodně takových písní, ale kdybych cítila, že jsou až příliš otevřené nebo příliš děsivé, nerozhodla bych se je nahrát. Zdá se, že v tomto případě byla vhodná doba. Protože tohle bylo to, co ze mě zrovna vyšlo.

Songtalk: Když říkáte "co ze mě vyšlo", myslíte to tak, že jste ten typ autora, který vždy pracuje za každých podmínek, nebo čekáte na inspiraci?

Madonna: Čekám na inspiraci. Natáčet desku jdu s tím, jaký je momentální stav mé mysli.

Songtalk: Jak vypadá takové psaní písní? Vím, že hodně písniček jste napsala s Patrickem Leonardem. Jednou jste zmínila, že někdy přijdete s melodií vy a představíte mu ji, aby ji rozvinul.

Madonna: Ano. Nejprve mu ji svým zaostalým způsobem zazpívám. Nebo mu ji přebroukám a on podle ní napíše akordy, a tak vzniká pí-snička.

Songtalk: Ty melodie se ve vaší hlavě prostě jen tak vynoří?

Madonna: Jo. Zpívám je prostě jen tak z hlavy. Nebo mě napadne část textu, jako motto nebo verš, nasadím na to nějakou melodii a on mi to přehraje na piáno.

Songtalk: Musíte si být po profesní stránce velice blízcí, abyste v tomhle stádiu práce dosáhli takového souznění.

Madonna: Skvěle se nám spolupracuje proto, že oba pocházíme ze středozápadu a oba jsme se mohli roztrhnout, abychom se dostali tam, kde jsme. Ale víte, on hudbu studoval. On ví, jak hudbu číst a jak hudbu psát. Nic z toho já neumím. Já se řídím jen instinkty a on intelektem. Je to velmi dobrá kombinace.

Songtalk: On vám dává vždy jen hotovou hudbu, abyste k ní napsala slova?

Madonna: Ano. Ale je nevyhnutelné mi jí přizpůsobit. Nevzpomínám si, že by někdy jen napsal melodii, kterou bych přijala se slovy: "OK, to je už hotové, jen na to plácnu nějaká slova." Na všem se musí pracovat.

MADONNA NATION.CZ - Music, myths and controversyMADONNA NATION.CZ - Music, myths and controversyMADONNA NATION.CZ - Music, myths and controversy

Songtalk: Jedna z mých oblíbených písní, které jste napsala, se jmenuje Oh Father.

Madonna: Není skvělá?

Songtalk: Je překrásná. A je to jedna z těch, kde se až dokonale snoubí slova s hudbou.

Madonna: To je na Patovi to skvělé. Chci říct, že Pat dá dohromady všechny ty noty a předznamenání do notové osnovy a já si to pak poslechnu a vůbec o tom nepřemýšlím. Já to jen zapnu a on mi to přehrává pořád a pořád dokola, slova mě jen tak napadají jako volné asociace. Začnu je zpívat a snažím se, aby zapadla. Na strukturu se neohlížím. Nemyslím nejdřív na první refrén, první bridže a tak.

Songtalk: Vy jste přišla s melodií Oh Father?

Madonna: Ne, ne, vymyslel ji Pat.

Songtalk: Je zajímavé, že text vznikl jako asociace s hudbou, protože je tak konkrétní a tématicky zaměřený.

Madonna: Jo, opravdu jsme spolu propojení. Vím to, protože jsem se snažila spolupracovat se spoustou lidí. Jsme si skutečně blízcí. Je to vztah, který funguje. Je v tom chemie.

Songtalk: Zmínila jste, že melodie se ve vaší hlavě prostě jen tak objeví. Máte nějakou představu, kde se tyhle myšlenky rodí? Nemáte pocit, že přicházejí odněkud mimo vás?

Madonna: (Směje se.) Jsem takový pří-živník. Miluji tolik druhů hudby a hodně druhů hudby jsem i celý život poslouchala, je to velmi... Víte, jak si vždy uchováváte vzpomínky, někde tam vzadu ve vaší hlavě? Myslím, že tam mám vše, co jsem kdy slyšela. A pak to někdy vyjde ven, ale ve mnou zmršené podobě. Jsem to, co jsem během svého života strávila. A to ze mě i vychází. Nemyslím, že to je někde mimo mě, vše je to někde uložené.

Songtalk: Cítila jste se někdy jako textař zablokovaná?

Madonna: Občas ano. Jo, určitě. A když se to stane, musíte se prostě zastavit a jít ven nebo něco. Jít do kina.

Songtalk: Někteří autoři říkají, že když je nic nenapadá, stejně u toho zůstávají a přemáhají se.

Madonna: To taky někdy dělám. Někdy si k tomu s Patem sedneme a řekneme si: "Dneska uděláme mizernou písničku. "Někdy to ale jednoduše musíte nechat být. A získat zas nějakou inspiraci. Skutečně se nutit nemůžete. Ale určitě to vyžaduje jistou disciplínu. Když musím napsat album, sednu si, řeknu si "tak" a napíšu album. Vyhradím si určitý časový úsek. Ale jednou za čas je to velmi obtížné.

Songtalk: Máte nějakou techniku, která vás udrží v tvůrčí formě?

Madonna: Jo, prostě žiju. Jednoduše si užívat života, být otevřená a vnímavá.

Songtalk: Je pro vás, jakožto jednu z nejslavnějších žen světa, těžké zůstat otevřenou a vnímavou?

Madonna: Otevřený a všímavý můžete být v kterékoliv situaci. Pozorujte lidi při práci, na natáčení filmu nebo prostě kdekoliv. Chci říct, že lidskost je všude. Existuje neomezeně mnoho možností, jak vstřebávat informace.

Songtalk: Vy a Prince jste spolu napsali Lovesong, což je znamenitá píseňˆ. Pracovali jste dohromady, nebo vám tu písničku dal hotovou?

Madonna: Ne, nic mi nedal. Nejprve jsme si jen tak sedli a hráli si. Hodně jsme se bavili. Stalo se to tak, že začal hrát na bicí a já na syntetizátor, a tak vznikla základní melodie. A já jsem, jen tak spatra, začala zpívat text do mikrofonu. A on pak přidal nějakou kytaru a naskládal vše za sebe a poslal mi to a já jsem přidávala jen další a další části a zpívala je. A pak jsem to zase poslala zpátky jemu, také do toho něco zazpíval, přidal další nástroje a zase poslal zpátky. Bylo to jako věta, ke které se stane odstavec a nakonec je z toho krátký seriál. Bylo to skvělé. Byl to naprosto odlišný způsob práce. Kvůli našim časovým plánům a tak všemu, on byl v Minnesotě a pracuje rád tam a já zase tady. Takže jsme si to pořád přeposílali sem a tam. Je skvělý. Je to opravdu zajímavý, výjimečný talent.

Songtalk: A bylo to jednoduché spojení pro vás oba hned od začátku?

Madonna: Jo, bylo. Na začátku jsme oba zbožňovali práci toho druhého. A víte, oba už jsme úspěšní, takže si navzájem nemusíme nic dokazovat. Byli jsme na stejné úrovni. A nemyslím, že už měl takovou příležitost s jinými lidmi, se kterými pracoval. Zpravidla má totiž ve zvyku vše řídit.

Songtalk: Act Of Contrition, závěrečná skladba Like A Prayer, má pozpátku hraný podklad a další tajemné prvky. S tím má také něco společného? Je u ní napsáno jen: "Produced by the powers that be."

Madonna: Ano, má. Hraje v ní na kytaru. Hraje na ni i v Keep It Together.

Songtalk: Všiml jsem si, že v Act Of Contrition máte sbor z Like A Prayer, ale rovněž pozpátku.

Madonna: Jo, obrátili jsme pásek a přehráli všechno pozadu.

Songtalk: To byl váš nápad?

Madonna: Jo. A pak samozřejmě celá ta věc, modlení se za všechno, co jsem si jen ve studiu představila. Pat zapnul mikrofon a já si jen tak hrála. A to bylo taky nepřipravené - prostě cokoliv mě napadlo. A vůbec jsme to pak needitovali.

Songtalk: Vy, Prince i Michael Jackson jste se narodili všichni ve stejný rok - 1958.

Madonna: Vím. Není to podivné? A myslím, že Michael má narozeniny někdy blízko těch mých - v srpnu. V mém životě je tolik lvů. Já jsem 16.srpna.

Songtalk: Tahle trojice má nebývalý vliv na populární hudbu. A teč se zdá, že zatímco Princův a Michaelův vliv na svět slábne, váš naopak sílí a začíná být ví-ce intimní a osobní. Cítíte to tak?

Madonna: Ano. Myslím, že je to proto, že zůstávám se světem v kontaktu a Michael Jackson a Prince se izolovali stranou. A žijí své životy v ústraní. Do vašeho života vstoupí tolik hrůzy a překážek, když jste celebrita a žijete lidem stále na očích. Myslím, že s pokušením skrývat se a obklopovat se jen lidmi, které znáte, a držet si veškeré dění stranou se musí bojovat. Tak žít nechci. Nechci zapadnout do nějaké díry. Nechci chodit ven se šesti bodyguardy, chápete mě?

Songtalk: Nenosíte převleky nebo tak něco?

Madonna: Ne, ne. Každý den chodím do sousedství běhat. Narážím na lidi na každém kroku, ale je pro mě důležité zůstat v kontaktu - zní to jako klišé - s ulicí. Chodím do kina. Nemohla bych se vyrovnat s tím, že bych se izolovala. Neprobila jsem si cestu z Michiganu proto, abych zapadla do díry.

Songtalk: Oba dva, vy i Prince, jste se v práci zaměřili na to, že víra a sexualita jsou v našich životech oddělovány. Snažíte se vědomě tyhle dvě věci spojit?

Madonna: Ano, určitě. Myslím, že tohle je ve vztazích kámen úrazu. Kvůli tomu mají všichni ty románky a podvádějí své ženy a muže. Lidé věci oddělují. Mají někoho, koho si vykreslili, a to tak, že si ho postavili na piedestal a vidí ho jako něco neposkvrněného a posvátného, že se s nimi neumí bavit. Tak si na zábavu musí najít někoho jiného a klesnout a špinit se. Neumí projevit základní potřeby, rozumíte, co chci říct? Lidé musejí tyhle věci spojit. Musíte oboje sladit. A má to hodně co do činění s upřímností k sobě samému a člověkem, se kterým jste. Řekněte: "Tohle jsem já a tohle chci."

MADONNA NATION.CZ - Music, myths and controversyMADONNA NATION.CZ - Music, myths and controversyMADONNA NATION.CZ - Music, myths and controversy

Songtalk: Vaše píseňˆ Like A Prayer se tím zabývá. Vzpomenete si, jak ta vznikala?

Madonna: To nevím. Jen... jen mě tak napadla. Pat vystřídal akordy pro sloku a pro refrén. To jsme ještě neměli napsaný bridž. Chtěla jsem udělat opravdu něco sborového a téměř bez hudby, prakticky s žádnými nástroji - jen můj hlas a varhany. Tak jsme si s tou písničkou hráli a odstranili jsme všechny hudební nástroje, takže můj hlas byl úplně holý. Pak jsme dali dohromady bridže a napadlo nás přidat sbor. Téměř všechno, co s Patem dělám, je svižné a s latinským rytmem nebo alespoň nádechem. Je to zvláštní.

Songtalk: S tím přišel on, nebo vy?

Madonna: My oba. Je to tak, nevím, oba jsme posedlí. Oba jsme byli Latiny v minulém životě.

Songtalk: To je zajímavé, protože jste nahrála jak Spanish Eyes pro tuhle desku, tak La Isla...

Madonna: La Isla Bonita. Nevím. Prostě se to stalo.

Songtalk: Máte v sobě Itala.

Madonna: Já jo, ale Pat je z bělošské střední vrstvy, když na to přijde. Miluji španělskou hudbu. Miluji tu skupinu - Gipsy Kings. Jsou tak úžasní. A taky miluji španělský zpěv. Španělská hudba mě velice ovlivňuje. Když jsem žila tolik let v New Yorku, poslouchala jsem pořád salsu a merenque. Všechno tohle neustále řvalo na ulici z rádia.

Songtalk: Mluvila jste o tom, že v Like A Prayer jste slyšet jen vy a varhany. Moc se mi líbí začátek Promise To Try, což jste zas jen vy a akustický klavír.

Madonna: Ano. Není pěkná?

Songtalk: Ano. Dobře se doplňuje s Oh Father.

Madonna: Ano. Rozhodně ano.

Songtalk: Napsala jste je současně?

Madonna: Ne. Nejdřív jsme udělali Promise To Try. Pat a já. I tentokrát si jen tak sednul a začal hrát. A já začala zpívat. A tak jsme ji začali dávat dohromady. Začali jsme s tím, že se k ní pak vrátíme. On mezitím psal hudbu, ještě i k Oh Father a já hrála v New Yorku (Speed The Plow). Přijel za mnou do New Yorku a mně zrovna bylo pěkně mizerně. Pak jsme se sešli v takovém opravdu strašném omšelém studiu v oděvnické čtvrti New Yorku. Bylo tak komicky špinavé a stísněné, že mě prostě nic jiného nenapadlo.

Songtalk: Písnička Cherish je neuvěřitelně plná radosti. To jste byla asi opravdu šťastná, když jste ji psala?

Madonna: To jsem byla. To bylo před tím, než jsem odjela do New Yorku. Určitě. Bylo to těsně před tím, než jsem odjela.

Songtalk: Psala jste Promise To Try o té malé holčičce, co se ve vás skrývá?

Madonna: (Tiše.) Ano, psala. Psala. Nemá jen jeden význam. Je to, jako by ke mně promlouval můj otec, jako bych k sobě promlouvala já sama, zatímco Oh Father je jen o tom, že se s otcem neshodnu. Je o všech autoritách, se kterými se v životě potkávám.

Songtalk: Včetně Boha? Říkáte "Oh Father, I have sinned".

Madonna: Určitě.

Songtalk: V té písni dále zpíváte "I lay down next to your boots and I prayed", což mi trošku připomíná Toma Waitse. Líbí se vám jeho práce?

Madonna: Ach, já miluju Toma Waitse. Vždycky jsem ho milovala. Je skvělý. Ráda se na něj dívám, když vystupuje.

Songtalk: Jaké další autory ráda posloucháte?

Madonna: Prince. Nikdy mě nepřestává udivovat. Slyšela jsem už všechny skladby z jeho nového alba, co ještě nevyšlo, a jsou opravdu úžasné. Pak Stephena Sondheima, se kterým jsem pracovala na Dickovi Tracym. Nikdy jsem dostatečně neocenila jeho práci, protože jsem jí moc nevěnovala pozornost. A když jsme jeho písně poznala, které tvoří neuvěřitelný celek, cítím k němu ten nejkrajnější respekt a zbožňuji ho. Úchvatný textař. Úchvatný.

Songtalk: Celek po hudební a lyrické stránce?

Madonna: Oh, ano. Není v nich jedna jediná věc, která by se opakovala. Je to prostě neuvěřitelné. Když jsem se k nim prvně dostala, sedla jsem si k němu a on mi je přehrál a já si připadala jako opařená. Pak mi řekl, abych zapomněla na to je udělat podle sebe, měla jsem je jen zazpívat. Rytmus se mění, melodie se mění - bylo to skutečně náročné. Musela jsem jít za svou učitelkou zpěvu a musela jsem si je i zpomalit. Těžko jsem vůbec poznávala noty, rozumíte, co chci říct? Byla to opravdu výzva. Nakonec si mě získaly.

Songtalk: Takže jste je nakonec zvládla?

Madonna: Myslím, že ano. Když jsme skončili s nahráváním, myslím, že byl Stephen velmi spokojen.

Songtalk: Jste herečka, tanečnice, zpěvačka a textařka. Dokázala byste říct, které z těchto umění je ve vašem životě tím nejmocnějším?

Madonna: Bože, to je těžké. Mám ráda vizuální umění. Musím ale říct, že je to hudba, ačkoliv mám ráda film a divadlo. Hudba je nejpřístupnější umění. Myslí-m, že každý se hledá v hudbě. Je naprosto univerzální a proto je také nejmocnější, i pro mě.

Songtalk: Máte mezi svými písničkami svou oblí-benou?

Madonna: Ne, nechci to říkat. Je to jako bych měla jmenovat své nejoblíbenější dítě. Není to fér.

Songtalk: Lucky Star jste napsala úplně sama. Skládala jste s kytarou?

Madonna: Ne, se syntetizátorem.

Songtalk: Ano? Říkáte, že nejste hudebnice, ale najednou hrajete na kytaru a klávesy.

Madonna: Já vím, ale jsem líná a necvičím, protože mám v životě už spoustu dalších věcí na práci, a tak jsem musela něco obětovat. Samozřejmě, Stephen Sondheim mě nabádal, abych opět začala hrát na klavír. Možná začnu.

Songtalk: Vzpomenete si na chvíli, kdy jste poprvé slyšela písničku Like A Virgin?

Madonna: Zdála se mi nechutná a zvrácená, a proto se mi líbila.

Songtalk: To vás přitahovalo?

Madonna: Jo. Nechutné a zvrácené věci mě vždycky přitahovaly.

Songtalk: A zněla jako píseň, se kterou byste mohla uspět?

Madonna: Jo. Protože je v ní tolik narážek. Říkala jsem si: "To je skvělé. Tohle lidmi opravdu zacloumá."

Songtalk: Líbí se vám to, když se lidé rozčílí-?

Madonna: Jo, kontroverze. Mám z ní radost.

Songtalk: Už jste jí bezesporu hodně vyvolala. Po Like A Virgin tu byla Papa Don't Preach a pak samozřejmě všechno to kolem videoklipu Like A Prayer.

Madonna: Vlastně to není tak, že bych z ní měla radost. Spíš si myslím, že je nezbytná. Myslím, že umění by mělo být kontroverzní. Myslím, že by mělo donutit lidi přemýšlet. O tom, v co věřím a v co ne, a pokud v něco nevěří, tak je to také v pořádku. Chci říct, že všechno je to jen pro mámení veřejnosti. Uvádí to lidi do transu. Myslím, že je v pořádku praštit lidi tímhle vším přes hlavu a zpochybnit jejich vlastní přesvědčení.

Songtalk: Je těžké navonět všechny desky pačuli?

Madonna: Ano, je. Musela jsem na tom tvrdě pracovat.

MADONNA NATION.CZ - Music, myths and controversyMADONNA NATION.CZ - Music, myths and controversyMADONNA NATION.CZ - Music, myths and controversy

Přeloženo z časopisu Songtalk z roku 1989. Doprovodné obrázky jsou pouze ilustrační.

Poslední zprávaI Don't Search I Find • Honey Dijon • před 11 hodinami Nové fotkyMadame X Tour • Los Angeles • před 3 dny Alba a singlyWho's That Girl • LP na čirém vinylu RCV1−25611Diskuzní fórumNejlepší a nejhorší song
madonnák • před 2 dny 
MADONNA NATION.CZ - Madame XMADONNA NATION.CZ - I Don't Search I FindPoslední projektyMadame X
diskografiestránka
Madame X Tour
galeriestránka
I Don't Search I Find
vydáno na iTunes • stránka
ARMY OF LOVERS.CZ DEAD OR ALIVE.CZ Instagram MADONNA NATION.CZ - Ebay.com MADONNA NATION.CZ - Eil.com MADONNA NATION.CZ - Facebook.com
MADONNA NATION.CZ © Miki Hider 1989 - 2019
Web není podporovaný Warner Bros., Live Nation ani žádnou další společností. Obrázky, videa a texty písní jsou vlastnictvím svých původních majitelů. Web používá k optimalizaci obsahu soubory cookies. Používáním webu souhlasíte s jejich ukládáním na serveru nebo ve vašem počítači. [Souhlasím.]