MADONNA NATION.CZ - Rozhovory a články • Los Angeles Times

16. prosince 2019 MADONNATION.CZMADONNA NATION.CZ • Rozhovory a články • Los Angeles Times

Rozhovory a článkyVýrokyIsland: Virgin PopSmash Hits: Primo MadonnaClassic Pop Magazine: True BlueSongTalkInterview MagazineHow to Make a Hit Record with Shep PettiboneRolling StoneErotica DiariesMTV: Madonna v MiláněNewsweek: Nový voyeurismusYoung MagazineDetails: Madonna ComplexBedtime StoriesSpin: Opravdová MadonnaMTV Ultra Sound: Inside MadonnaRay Of Light: Words And MusicLarry King LiveViva InterviewBBC Radio 1: Jo Whiley InterviewAttitudeLadies' Home JournalOut MagazineOk! MagazineDazed & ConfusedInterview MagazineSunday Post: Material Girl slaví­ 50Rolling Stone: Madonna Looks BackVše, co jste chtěli vědět o W.E.Polari Magazine: Everybody Hates MadonnaWall Street JournalLos Angeles TimesRolling Stone: How Madonna became MadonnaZeptej se mě na cokolivBillboard Q&ARolling Stone Q&ARebel Heart TourRebel Heart TourJenom jeden den v životěLos Angeles Times

Jméno Heslo Neodhlašovat Registrovat se Zapomenuté heslo
Novinky a zprávyAktualizace
 
ŽivotopisAlba a singlyVideokolekceKoncertní­ turnéPromo turnéŽivá vystoupení­Art For FreedomKnihyPohádkyFilmyDivadloDiskografieVideoklipyHitparádyOceněníRozhovory a článkyGalerieDownloadsAbecední­ rejstřík
 
Diskuzní fórumOdkazyO autorovi webuKontakt
 
Los Angeles Times

MADONNA NATION.CZ - Los Angeles TimesMADONNA NATION.CZ - Los Angeles Times

Jednoho podzimní­ho odpoledne v newyorském Central parku hleděly stovky zvědavých kolemjdoucí­ch a paparazziů na dvě hezké mladé herečky Abbie Cornishovou a Andreu Riseboroughovou, jak hrají­ scénu na lavičce. Najednou se parkem rozezněla zkouška rockové kapely a přerušila scénu a režisérka se v tu ránu rozeběhla požádat je, aby nácvik odložili. "A celý park ji následoval," ří­ká Riseborough "a nechal mě a Abbie sedět. My se na sebe tak dí­valy a ří­kaly si: 'No, tady určitě není­ střed toho dění­.'"

Tahle filmařka si držela davy v područí­ celých třicet let pokaždé, když se vydala z domu. Nyní­ se jako spoluscénáristka a režisérka romantického dramatu W.E. pokusí­ vytáhnout diváky zpoza čoček. Po zdánlivých čtyřech letech v ústraní­ se Madonna vrací­ na výsluní­. W.E., její­ druhý filmový počin coby režisérky, mí­ří­ do kin v U.S. od tohoto pátku 3.února. Potom bude 5.února vystupovat před ví­ce než 100 miliony televizní­ch diváků v poločase Super Bowlu a MDNA, její­ první­ nové album od roku 2008, vychází­ v březnu. Takhle nabitá éra je poslední­ reinvencí­ věčné provokatérky a stálice na poli čerstvé kultury. Ale mnoho věcí­, o kterých Madonna zpí­vala nebo které dělala či nosila po tři desetiletí­, se staly mainstreamové - těhotné náctileté, mezirasová lí­bání­, kuželové podprsenky. Snažit se ží­t stále o krok napřed musí­ být vyčerpávají­cí­. Ale v rozhovoru v její­m domově na Sunset Boulevardu se Madonna svěřila, že jí­ dopředu žene něco mnohem ví­c stimulují­cí­ho - zví­davá povaha. "Nerada se opakuji," ří­ká. "Jsem zví­davá osoba, kterou láká učení­ se a méně prošlapané cesty. To je prostě moje povaha, takže to je to, co mě zahání­ do kontroverzní­ch nebo rozvratných vod. Neví­m. Není­ to nic vědomého. Nepropočí­távám si, jak být co nejví­c zvrácená nebo jak být krok před ostatní­mi. Jen dělám, co mě baví­ a zají­má."

Madonna se právě vrátila ze zkoušek Zlatého glóbusu, kde nacvičovala předání­ ceny pro cizojazyčný film. "Jen jedna země je trošičku ošidná. Ȍí­na," ří­ká nalévají­c šálek čaje v zasedací­ mí­stnosti osvětlené tuctem sví­cí­ a vyzdobené bohatými látkami, sedmi kytarami a majestátným klaví­rem. Oděná v černém s postojem napří­mené tanečnice si v třiapadesáti letech může vyrazit se třpytivým prstenem velikosti golfového mí­čku. Za méně než 24 hodin bude přijí­mat Zlatý glóbus pro Masterpiece, píseňˆ napsanou a nazpí­vanou pro W.E. a odvracet jí­zlivou poznámku Rickyho Gervaise o tom, že je stále "Like a Virgin". "Když jsem stále Like a Virgin, Ricky, proč sem nejdeš a něco s tí­m neuděláš?" dobí­rá si ho. "Už jsem se nelí­bala s holkou několik let. V televizi."

Ve W.E. si nešťastně vdaná moderní­ žena z Manhattanu jménem Wally vypěstuje posedlost milostným pří­během Wallis Simpsonové, rozvedené Američanky, pro kterou se v roce 1936 britský král Edward VIII. vzdal trůnu. Wallyina návštěva aukce osobní­ch věcí­ páru slouží­ jako pojí­tko mezi oběma dobami i jako mí­sto pro koketování­ s přitažlivým pracovní­kem ochranky. "Lí­bila se mi ta myšlenka prozkoumat kult celebrity," ří­ká Madonna. "Abbiina postava bude sledovat jejich pří­běh a bude si ří­kat: 'Uáu, to chci'. Přesně tak, jak to lidé dělají­ se slavnými. Myslí­ si, že mají­ takový život a sledují­ je s tou pohádkovou představou o tom, kdo si myslí­, že jsou."

Doma má Madonna mnohem jemnější­ a mnohem zranitelnější­ vystupování­ než na jevišti. Mluví­ pomalu a cí­leně bez známky britského pří­zvuku, kterému její­ vyjadřování­ podlehlo před deseti lety, když se přistěhovala do Londýna se svým dnes už bývalým manželem Guyem Ritchiem. Je jasné, že je to žena, která je zvyklá dostat vše tak, jak je chce. "Úúú, la la, tohle už nedávám," zvolala a vytrhla šřˆůru z telefonu, aby už konečně přestal zvonit.

Jakožto žena, která byla partnerkou takovým mužům jako Warren Beaty nebo Sean Penn, je Madonna bezpochyby dobře vybavená k tomu, aby reží­rovala film o proslulém milostném poměru, který zažila zevnitř. Scénář W.E. napsala a probádala s Alekem Keshishianem, režisérem svého koncertní­ho dokumentu S Madonnou v posteli z roku 1991. Déle než tři roky se nořila do dopisů mezi Edwardem a Wallis a lepila si po domě v Londýně stránky z katalogu aukcí­ jejich věcí­. "Co dělali, bylo pěkně kontroverzní­," ří­ká, když vyjadřuje svůj zájem o pár. "Ona byla podle mě velmi složitou osobností­ a jeho oběť byla dost neobvyklou. Ȍlověk jen tak nevstane a nevzdá se nejvlivnější­ho postu na světě. O tom se jen tak neslyší­."

Madonna ří­ká, že sama dodala 15 milionů na rozpočet filmu, stejně tak jako několik kusů nábytku a šperků. Během jedné scény nebyla spokojená se závěsy tak, že poslala asistentku, aby strhla šedé saténové přehozy u ní­ doma.

"Madonnina pracovní­ morálka je neústupná," ří­ká Arianne Phillips, která je Madonninou stylistkou už 15 let a která tvořila kostýmy i pro takové filmy jako Walk the Line nebo A Single Man. "Udělá pro práci cokoliv. Zvládá hned několik pracovní­ch úkolů naráz."

54 natáčecí­ch dnů W.E. se odehrávalo v New Yorku, Londýně, na anglickém venkově, v Paří­ži a na jihu Francie. "Bylo to peklo," ří­ká Madonna. "V něčem jsem byla hodně naivní­. Napsala jsem scénář a nechala se unést svou představivostí­ a nepřemýšlela o praktickém provedení­ a vypsala si všechna ta mí­sta, kam budu muset zajet."

Kritici na festivalech v Benátkách a Torontu, kde měl film W.E. loni premiéru, shledali na sní­mku nejzají­mavější­m jeho stylové zobrazení­ dekadentní­ho stylu Wallisina a Edwardova života. Už menší­ dojem na ně udělalo Madonnino vyprávění­ paralelní­ch pří­běhů. Madonna věří­, že si film zí­ská obecenstvo mezi ženami, které se ztotožní­ s Wallyinou naivní­ představou o životě, ale i sí­lou, kterou zí­ská z poznávání­ pří­běhu. "Ve filmu jsou tři milostné pří­běhy. Edward a Wallis, pak zkvétají­cí­ láska mezi Wally a Evgenim a potom i mezi oběma ženami. Je to důležitý mytologický pří­běh. Žena pomáhá jiné ženě. To neví­dáme ve filmech moc často. Většinou vidí­me ženy jiné ženy podrážet."

Madonnino filmové vzdělávání­ začalo již v uměleckém divadle blí­zko Michiganské univerzity v Ann Arboru, které navštěvovala rok před tí­m, než se roku 1977 v 19 letech odstěhovala do New Yorku, aby se stala tanečnicí­. "Můj otec byl pří­sný. Moc filmů jsme během dospí­vání­ neviděli," ří­ká Madonna. "Když jsem šla na univerzitu, bylo tam cizojazyčné kino. Promí­tali každý večer a pro mě to bylo objevit svět Viscontiho, Pasoliniho, Antonioniho a Feliniho a Godarda a Truffauta jako otevří­t Pandořinu skří­ňˆku. Bylo to jako vstoupit do světa a cí­tit se v něm okamžitě jako doma. V hodně z nich si připadáte jako ve snu. Povznesly mě a inspirovaly mě."

V osmdesátých letech byla jední­m z první­ch umělců, kteří­ plně využili filmového potenciálu hudební­ch videoklipů. V roce 1985 se vydala cestou Marilyn Monroe v klipu Material Girl a v 89. vystupovala jakoby ve filmu Metropolis v Davidem Fincherem reží­rovaném videu pro Express Yourself. Jako herečka hrála v Desperately Seeking Susan, A League Of Their Own a Evitě, ale jen vzácně si v nich užila jak tvůrčí­ kontrolu nad dí­lem, tak oslavu kritiky. Její­ režisérský debut Filth and Wisdom, ní­zkorozpočtová komedie o třech londýnských spolubydlí­cí­ch, se promí­tala v kinech v roce 2008 jen, aby se neřeklo.

Zpěvaččinou nejlepší­ pří­pravou na nároky režisérské profese byla již její­ ctižádostivá, vizuálně velkolepá živá vystoupení­. I druhou polovinu roku 2012 stráví­ na světovém turné na podporu MDNA. "Když dáváte dohromady šou, potýkáte se s mnoha faktory," ří­ká. Vytváří­te jeviště a pracujete se světly a kostýmy a taneční­ky, o kterých se dá ří­ct, že jsou vlastně herci. Hlí­dáte maličkosti a děláte kroky vzad, abyste vše viděli jako celek. Vždy jsem ráda vyprávěla na svých vystoupení­ch pří­běhy. Mám zaměstnance, na které se mohu absolutně spolehnout a... pracuji s tvůrčí­mi lidmi, takže musí­m uvážlivě vybí­rat slova, jakými s nimi hovoří­m. Vždy jsem se starala o každý aspekt mých šou. Ví­m přesně, kde jsou zatlučeny v jevišti všechny hřebí­ky."

Na Super Bowlu v Indianapolisu 5.února se Madonna bude muset kupodivu mnohé kontroly, které si tak váží­, vzdát. Pokud ne tvůrčí­, tak logistické vůči Národní­ fotbalové lize a NBC. To znamená předvést nezapomenutelné vystoupení­ v pevně stanoveném čase vymezeném fotbalem ještě bez popichu Federální­ho komunikační­ho pověření­ jako byla nevalně proslulá vada na kostýmu Janet Jacksonové v roce 2004. "Mám 12 minut a 40 sekund, abych udělala něco výstřední­ho a vzrušují­cí­ho uprostřed něčeho pro Ameriku takřka posvátného. Nikdo mě nežádal, abych zmí­rnila své pohyby, jen se zají­mali o můj kostým a kostýmy taneční­ků. Otevřeně nám sdělili, že nechtějí­ žádné bradavky či cokoliv podobného. Ani jsem neměla žádný úmysl dělat něco v tomto duchu, takže jsem řekla, že ok, že v pořádku. Tohle mě děsí­ ví­c než cokoliv jiného, co jsem dělala, protože prostě... takhle nejsem zvyklá pracovat. Jsem perfekcionistka. Mám ráda všechno tip ťop a vše nacvičuji pořád dokola a dokola a dokola, dokud to neumí­ každý udělat se zavřenýma očima."

Během svého­ vysokorozpočtového indianapoliského vystoupení­ zazpívá mimo jiné i Give Me All Your Luvin, první­ singl z MDNA. Vybrala si pro něj své oblí­bené spolupracovní­ky - producenty Williama Orbita a Martina Solveiga a také ještě další­ dvě pro ní­ nové tváře - raperky M.I.A a Nicki Minaj.

Jedna píseňˆ na albu - Beautiful Killer je poctou hvězdě francouzského filmu Alainu Delonovi. "Viděla jsem každý film, který natočil," ří­ká Madonna. "Má takové charisma."

Album bude první­ ze tří­ v rámci smlouvy za 40 milion dolarů s Interscope Records z loňského prosince.

Ačkoliv již přežila vrcholný věk typické popové hvězdy, nejeví­ Madonna vůbec žádné známky uměleckého zpomalení­. Dlouhé čekání­ na toto album je způsobené časem, který strávila točení­m filmu. Hard Candy, její­ poslední­ album z pětadvacet let trvají­cí­ho vztahu s Warner Bros., debutovalo v roce 2008 na vrcholu hitparád v 37 zemí­ch včetně U.S. V milostném životě se též udržuje stále mladá - chodí­ s čtyřiadvacetiletým francouzským taneční­kem.

Loňský hit Lady Gaga Born This Way zní­ v mnoha uší­ch až nechutně moc jako Madonnina hymna z roku 1989 Express Yourself. V nedávném rozhovoru pro Nightline, které se stalo rychle ší­ří­cí­ se videosenzací­, ho Madonna zavrhla jako "reductive". "Přijde mi, že všechny pí­sničky v rádiu znějí­ stejně homogenizovaně. To ve mně vyvolávalo velké úsilí­ pokusit se nezní­t jako všichni ostatní­. Hudba, kterou jsem vytvořila s Williamem je jaksi zahleděna do nitra, zatí­mco Martinova je ví­c ironická, legrační­ a rychlá.

Kromě reží­rování­, ke kterému by se, jak ří­ká, chtěla ještě vrátit, je její­ seznam zájmů dost různorodý. Ona a její­ obchodní­ partner Guy Oseary pracují­ na taneční­m kanálu pro Youtube a stojí­ za řetězcem posiloven. Madonna, matka čtyř dětí­, též založila se svou patnáctiletou dcerou oděvní­ značku pro teenagery zvanou Material Girl. "Lola někdy dělá nebo ří­ká takové věci, že si připadám, jako bych se dí­vala do zrcadla. Někdy mě opravdu dopálí­ tak, že se zastaví­m a ří­kám si, že tohle jsem vlastně dělala i já nebo dokonce stále dělám. Stěžuji si přátelům, že je skutečně houževnatá a má vlastní­ názor. No co byste čekali?"

Pro vydání­ Los Angeles Times 29. ledna 2012 si s Madonnou poví­dala Rebecca Keegan.

Poslední zprávaGod Control • Twisted Dee & Diego Fernandez • před 8 dny Nové fotkyInstagram • včeraAlba a singlyI Rise • 12" 0602508245459Diskuzní fórumKylie Minogue
Pat-w • před 14 minutami 
MADONNA NATION.CZ - Madame XMADONNA NATION.CZ - I Don't Search I FindPoslední projektyMadame X
diskografiestránka
Madame X Tour
galeriestránka
I Don't Search I Find
vydáno na iTunes • stránka
ARMY OF LOVERS.CZ DEAD OR ALIVE.CZ Instagram MADONNA NATION.CZ - Ebay.com MADONNA NATION.CZ - Eil.com MADONNA NATION.CZ - Facebook.com
MADONNA NATION.CZ © Miki Hider 2012 - 2019
Web není podporovaný Warner Bros., Live Nation ani žádnou další společností. Obrázky, videa a texty písní jsou vlastnictvím svých původních majitelů. Web používá k optimalizaci obsahu soubory cookies. Používáním webu souhlasíte s jejich ukládáním na serveru nebo ve vašem počítači. [Souhlasím.]