MADONNA NATION.CZ - Rozhovory a články • Erotica Diaries

6. prosince 2019 MADONNATION.CZMADONNA NATION.CZ • Rozhovory a články • Erotica Diaries

Rozhovory a článkyVýrokyIsland: Virgin PopSmash Hits: Primo MadonnaClassic Pop Magazine: True BlueSongTalkInterview MagazineHow to Make a Hit Record with Shep PettiboneRolling StoneErotica DiariesMTV: Madonna v MiláněNewsweek: Nový voyeurismusYoung MagazineDetails: Madonna ComplexBedtime StoriesSpin: Opravdová MadonnaMTV Ultra Sound: Inside MadonnaRay Of Light: Words And MusicLarry King LiveViva InterviewBBC Radio 1: Jo Whiley InterviewAttitudeLadies' Home JournalOut MagazineOk! MagazineDazed & ConfusedInterview MagazineSunday Post: Material Girl slaví­ 50Rolling Stone: Madonna Looks BackVše, co jste chtěli vědět o W.E.Polari Magazine: Everybody Hates MadonnaWall Street JournalLos Angeles TimesRolling Stone: How Madonna became MadonnaZeptej se mě na cokolivBillboard Q&ARolling Stone Q&ARebel Heart TourRebel Heart TourJenom jeden den v životěErotica Diaries

Jméno Heslo Neodhlašovat Registrovat se Zapomenuté heslo
Novinky a zprávyAktualizace
 
ŽivotopisAlba a singlyVideokolekceKoncertní­ turnéPromo turnéŽivá vystoupení­Art For FreedomKnihyPohádkyFilmyDivadloDiskografieVideoklipyHitparádyOceněníRozhovory a článkyGalerieDownloadsAbecední­ rejstřík
 
Diskuzní fórumOdkazyO autorovi webuKontakt
 
Erotica Diaries

Vzpomí­nám, jak jsem začal prvně pracovat s Madonnou na Erotice. Poslouchali jsme v mém domácí­m studiu jednu z první­ch pí­sniček, otočil jsem se na ni a řekl: "Je to skvělé, ale není­ to Vogue." ř˜ekla mi, že ne každý song může být jako Vogue. Ne ze všeho se může stát nejprodávanější­ deska všech dob. Měla pravdu, ale snažil jsem se dál argumentovat: "Myslí­m, že se snaží­m vždy sám sebe překonávat," řekl jsem jí­. "Pří­ští­ věc by měla být vždy lepší­ než ta poslední­." Madonna se otočila ke mně s vážnou tváří­. Bylo to už dlouho, co se na mě takhle nepodí­vala, ale teď byla rozpálená jinak. "Shepe," začala, "nezáleží­ na tom, jak úžasné něco je, ale nemůžeš nikdy udělat tu samou věc dvakrát." Posadila se pro nahrávání­ poslední­ch vokálů pro Eroticu a koukla ven na terasu do newyorkské noci. "Nikdy," zopakovala.

Červenec - srpen 1991
Chtěl jsem začí­t znovu psát. Poslední­ projekt, na kterém jsem pracoval s Madonnou, byla The Immaulate Collection, ale to bylo jen měsí­c a půl práce s tí­m Q-Sound krámem. Věděl jsem, že bych mohl udělat něco skvělého po Vogue a Rescue Me, tak jsem začal prostě skládat stopy dohromady s mým asistentem Tony Shimkinem. Chtěl jsem mí­t pro Madonnu pár pí­sniček na poslech, než pojedu do Chicaga, kde filmovala A League Of Their Own. Nevěděl jsem, že v té době plánovala album, ale myslí­m, že tehdy ani ona ne. Přijel jsem do Chicaga 8.července a dal Madonně kazetu. ř˜ekl jsem jí­, aby si to poslechla a řekla mi pak, co si o tom myslí­. Odpověděla mi, že si to pustí­ v autě, v pří­věsu, kde bude moct. O několik dnů později jsem o ní­ zase slyšel. Madonně se lí­bily všechny songy, tři ze tří­. Rozhodl jsem se zapracovat na pár další­ch. Obvykle když se posadí­m ke psaní­, není­ to tak, že bych měl konkrétní­ osobu na mysli u každé pí­sničky. čŒasem se ale s hudbou dostanu někam, kde se to začí­ná formovat, a já si ří­kám: "Hej, téhle osobě by se to lí­bilo." V té době byly Cathy Dennis, Taylor Dayne nebo Madonna hlavní­ inspirací­ pro rozmanité pí­sničky.

Ří­jen - listopad 1991
Madonna se vrátila do New Yorku a my jsme začali pracovat na demech v mém bytě. Je dobré pracovat doma. Je to pohodlné, útulné a netlačí­ vás čas, který máte na studio. A probudí­te-li se uprostřed noci a máte myšlenku, jenom vyjdete schody, zapnete pří­stroje a jdete na to. Náš rozvrh byl na začátku poměrně sporadický. Dělal jsem s ní­ týden a pak odjela na dva týdny pracovat se Stevenem Meiselem na své knize Sex. Pří­ležitostně se také Madonna setkávala s Andry Bettsem, její­m spolupracovní­kem na Justify My Love. Když byla pryč, trávil jsem čas pí­sněmi pro Cathy Dennisovou a Taylor Dayneovou. Pokud jde o tohle, nedělal jsem žádné remixy, jenom jsem psal. Deeper And Deeper, Erotica, Rain, Bad Girl a Thief Of Hearts tvořili první­ skupinu skladeb, na kterých jsme spolupracovali. Já dělal hudbu a ona psala slova. Oběas jsem jí­ dal nějaký textový nápad a ona buč řekla: "Ou, to je dobré," nebo: "To nestojí­ za nic." Pamatuji si, že když jsem jí­ dal nějaké nápady pro text Vogue, tak odsekla: "Tohle dělám já!" Její­ pí­sničky jsou její­ pří­běhy. Jsou to věci, které chce ří­ct.

Prosinec 1991
"Nenávidí­m je!" To je to, co mi řekla, když jsme poprvé poslouchali první­ várku skladeb, které jsme nahráli. Myslel jsem, že znějí­ dobře, protože některé měly zvuk newyorkského housu a některé rytmus L.A. "Kdybych chtěla udělat album, které by mělo zní­t jako tohle, tak ho udělám s Patrickem Leonardem v L.A.," řekla mi. Došlo mi to. Madonna chtěla Eroticu drsnou a nabroušenou, jako by byla nahrána na 123.ulici v Harlemu. Nechtěla žádnou lehkou hladkou produkci, aby prostoupila do její­ho zvuku. Vrátil jsem se ke svému obvyklému stylu mixování­, který je pěkně basový, analogový a jakoby "praští­m tě s ní­m o hlavu". Madonnin pří­stup je: Buč udělej song, aby šlapal, nebo nebude na albu. Většinou chodila Madonna ke mně domů v jednu po poledni a dělali jsme do osmi nebo deví­ti večer. Dolačování­ vokálů trvalo vždy jeden nebo dva pokusy, a když se blí­žil třetí­, přešla k mikrofonu a řekla: "Pojčme." Madonna má úžasnou paměť, uzamkne si melodii v hlavě a vybavuje si slova okamžitě. Dokonce si ani nepotřebuje slova čí­st z papí­ru, když zpí­vá. Jediné problémy byly, když jsme skládali stopy na Macu, což nějaký čas trvalo. Po dvou minutách se už sháněla: "Co to tam kluci děláte, že to tak dlouho trvá?" A to bylo už po první­ch minutách. Vždy jsme ji poslali po schodech dolů udělat nějaký popcorn nebo vyří­dit telefonáty, abychom mohli dát ty pí­sničky dohromady. Udělala to, ale po pěti minutách zase křičela: "Dělejte chlapi, nudí­m se!" Musel jsem zaří­dit, aby se věci hýbaly rychle, protože je to také moje práce, abych zamezil tomu, že by ztratila zájem o to, co dělá. Hudba se stávala čí­m dál melancholičtější­. Určitě to nebyla veselá hudba. Možná jsem ji inspiroval k In This Life a Bad Girl tí­m, že byly napsány v molové tónině. Ale její­ pří­běhy se stávaly o něco vážnější­mi a intenzivnější­mi a ona se ubí­rala svou tvořivostí­ do oblastí­ hlubší­ osobnosti.

Leden - únor 1992
Strávil jsem Vánoce na prázdninách na Jamajce a když jsem se 2.února vrátil, bylo to něco jako "ach chlape, na tohle nejsem připraven." Měl jsem rozpracováno pro Madonnu několik citových songů, ale v hlavě se mi honilo raggae. Jamajka na mě měla skutečně vliv. Hodil jsem to ale na pásek a přehrál Madonně. Jakmile dala dohromady slova, z pí­sničky vzniklo Why's It So Hard. V té době si také lidé začali uvědomovat, že Madonna pracuje v mém bytečku. Každý den čekali fanoušci venku, dokonce i když mrzlo, jenom aby ji letmo zahlédli nebo si udělali obrázek. Jednoho dne, když jsme šli do auta, všichni nájemní­ci byli dole na chodbě, vyzvedávali si poštu nebo seděli na lavičkách. Bylo to divné, protože obvykle bývá to mí­sto prázdné. Poté co jsme vyšli a já přeběhl ulici pro noviny, vrátil jsem se, ale nikdo tam už nebyl. Lidi šli dolů jen proto, aby ji viděli, i když třeba jen koutkem oka.

Březen 1992
Teď už jsem věděl, že děláme album. Měli jsme patnáct skladeb a ona je měla všechny ráda. Poslední­ píseň, na které jsme dělali, byla pro film A League Of Their Own. Den poté, co bylo This Used To Be My Playground dokončeno, Madonna odjela do Oregonu pracovat na svém další­m filmu Body Of Evidence s Willem Dafoe.

Květen 1992
Sešel jsem se s Madonnou v Oceanway Studios v Los Angeles, abychom dokoněili orchestrální­ pasáže pro This Used To Be My Playground. Měli jsme natočit smyčcové aranže, něco co mě zají­malo, co jsem nedělal nikdy předtí­m. Madonna si vybrala Jeremy Lubbocka, aby aranže udělal, protože s ní­ odvedl dobrou práci na materiálu pro I'm Breathless a byl jí­ velmi doporučován. Poslední­ den chtěla Madonna předělat hlavní­ vokály, trvala na tom, aby zněly lépe. A zněly. Dokoněil jsem nějaké editování­ před odchodem na párty, kterou Madonna pořádala u sebe doma v Hollywoodu.

Červen - červenec 1992
Rozvrh nahrávání­ v Soundworks v New Yorku byl zhruba následují­cí­:
8. června - Erotica
9. června - Words, Why's It So Hard
10. června - Why's It So Hard, Thief Of Hearts
11. června - Thief Of Hearts, Goodbye To Innocence
16. června - Deeper And Deeper. A tak dál...
7. července jsme mixovali Erotic, ódu na S&M, kterou chtěla Madonna pro svou knihu Sex. Cí­tila, že by měla zní­t stejně jako Erotica (skladba na albu), s basovou linkou, její­m hlasem a nějakými smyslnými zvuky střední­ho východu. Potom jsem ale viděl tu knihu a přišel jsem se zají­mavým nápadem. "Máš všechny tyhle skvělé pří­běhy v kní­žce," řekl jsem jí­. "Proč je nepoužiješ v té pí­sničce?" Věděl jsem, že Madonna budovala image dominy ze třicátých let, ale netušil jsem, jak daleko byla ochotná zají­t, dokud jsem neviděl Sex. Obsahovala pří­běhy její­ záhadné a temné Dity. Madonna vzala tu knihu, odešla z mí­stnosti a nevrátila se dří­v než za půl hodiny. Najednou byla u mikrofonu a mluvila velmi suchým hlasem. "My name is Dita," řekla, "and I'll be your mistress tonight." Věděl jsem, že původní­ Erotica už nikdy nebude stejná. A nebyla. Refrén a konce slok byly zcela změněny a celý duch skladby se stal mnohem ví­ce sexy, ví­ce jednoznačný. Dita tak ukázala zví­ře, které v ní­ dří­malo, a ří­tila se do nebezpečných mí­st. Přesněji Dita bylo jméno, které Madonna použí­vala, když bývala v hotelí­ch po světě. Nyní­ už ne. Když 10.července přijela, pocí­til jsem naplno svých třicet-něco let. Byl to den počí­tání­, mé narozeniny, a já byl zavřený ve studiu s Madonnou, Tony Shimkinem a klaunem, se kterými jsem to měl oslavit. Bylo to veselé asi pět minut, dokud Madonna neřekla: "Shepe, měl by ses vrátit do práce."

15. a 16. srpen (Madonniny narozeniny)
Jedna z pí­sní­, Goodbye To Innocence, prostě neseděla. Na té pí­sničce bylo něco, co se Madonně nelí­bilo, tak jsme to museli vyřešit. Pracoval jsem celou noc ve svém studiu Soundworks s novými basy, které se zdály býti řešení­m. Madonna si nasadila sluchátka připravená na vokály Goodbye To Innocence. Ale mí­sto originální­ch slov, která byla napsána minulý rok, začala si Madonna se slovy hrát a zpí­vala úryvky z Fever. Hned jsme si pomysleli: "To je dobré" a bylo. Znělo to tak dobře, že jsme se rozhodli o jeden další­ krok předělat tu skladbu. Špatné bylo, že nikdo z nás neznal slova. Co jsme potřebovali, byla kopie Fever, pokud jsme ji ten den chtěli nahrát. Tak Madonna zavolala Seymoura Steina ze Sire Records a během hodiny jsme měli papí­r s textem originální­ verze Peggy Lee. Udělalo na mě opravdu dojem, jak rychle jsme ho dostali. To byla tedy poslední­ skladba na Erotice a mi ji začali mixovat v čase oslav další­ch narozenin - Madonniných. Toho večera měla párty na lodi kolem Manhattanu. Mezi taněení­m a slavení­m trávil jsem čas hodnocení­m desky. Byl jsem spokojen, že to byla dobrá sbí­rka pí­sniček, ale zají­malo mě, jak na ni budou lidé reagovat. Určitě to byla deska jiná v tom, že to byl taneční­ pop určený pouze pro top 40. To bylo její­ vědomé rozhodnutí­, protože se zdálo, že čí­m ví­ce se blí­ží­ popu, tí­m ví­ce se její­ alba prodávají­. Teď dávala lidem přesně, co chtějí­. Erotica se klidně mohla stát nejprodávanější­m albem všech dob. Uvidí­me.

Září­ - ří­jen 1992
Po třech a půl měsí­cí­ch práce v tom samém studiu a poslouchání­ stále těch samých pí­sniček každý den, byla úleva, že jsme měli desku hotovou. Všechno šlo hladce až na dvě poslední­ pí­sničky, Why's It So Hard a Words, které jsme obě museli předělat. 12.září­ jsem vyšel ze Soundworks s kompletní­ master verzí­ Eroticy v ruce. O měsí­c později jsem šel na Sex party. Erotica udeřila v hudební­, video i knižní­ podobě a na večí­rek se dostavily různé hvězdy. Madonna sama se objevila na scéně kolem půlnoci. ř el jsem ji pozdravit k mí­stu DJ. Kolem nás byla spousta divokých věcí­. Lidi se tetovali navzájem nebo jiní­ simulovali sex - bylo to ší­lené. A když jsem došel k Madonně, která byla uprostřed toho všeho, naše řeč se obrátila k hudbě. Koneckonců je hudba to, na čem záleží­, a byla to deska, co jsme měli za sebou. Uvědomil jsem si, že bez ohledu na to, jak daleko jsem došel, cí­til jsem se stále stejně jako předtí­m. Pak mi nasadila pouta! Ne!

MADONNA NATION.CZ - 11 12 13 14MADONNA NATION.CZ - Erotica DiariesMADONNA NATION.CZ - Erotica DiariesMADONNA NATION.CZ - Erotica Diaries

Přeloženo z časopisu Icon #10.

Poslední zprávaI Don't Search I Find • Honey Dijon • před 11 hodinami Nové fotkyMadame X Tour • Los Angeles • před 3 dny Alba a singlyWho's That Girl • LP na čirém vinylu RCV1−25611Diskuzní fórumNejlepší a nejhorší song
madonnák • před 2 dny 
MADONNA NATION.CZ - Madame XMADONNA NATION.CZ - I Don't Search I FindPoslední projektyMadame X
diskografiestránka
Madame X Tour
galeriestránka
I Don't Search I Find
vydáno na iTunes • stránka
ARMY OF LOVERS.CZ DEAD OR ALIVE.CZ Instagram MADONNA NATION.CZ - Ebay.com MADONNA NATION.CZ - Eil.com MADONNA NATION.CZ - Facebook.com
MADONNA NATION.CZ © Miki Hider 1992 - 2019
Web není podporovaný Warner Bros., Live Nation ani žádnou další společností. Obrázky, videa a texty písní jsou vlastnictvím svých původních majitelů. Web používá k optimalizaci obsahu soubory cookies. Používáním webu souhlasíte s jejich ukládáním na serveru nebo ve vašem počítači. [Souhlasím.]